Apel la candidaturi pentru modernizarea site-ului web al Institutului Francez din România

Institutul Francez din România caută un prestator extern de servicii pentru modernizarea site-ului său web.
Sub autoritatea Ministerului Europei și Afacerilor Externe, Institutul Francez din România face parte din rețeaua culturală a Franței în străinătate. Misiunea Institutului Francez din România este aceea de a promova cooperarea culturală, lingvistică și academică, în legatură cu instituțiile și societatea civilă din România. Acesta are sediul la București și trei antene la Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.
Site-ul Institutului Francez din România trebuie să se deschidă cu o primă pagină națională care să prezinte activitățile generale ale rețelei Institutului Francez din România și să ofere o imagine panoramică a Franței. De asemenea, aceasta trebuie să permită utilizatorilor să își aleagă orașul care îi interesează. Prima pagină trebuie să fie atractivă și dinamică și să acopere întreaga gamă de servicii oferite publicului. Trebuie să se acorde prioritate cursurilor și examenelor naționale și actualității culturale. Paginile antenelor vor avea apoi o structură similară (amplasarea logo-ului Institutului Francez, modul de căutare, alegerea limbii, meniu, submeniu, galerie foto (slideshow), calendar de evenimente, sidebar, galerie video, acces rapid la secțiunile naționale, footer).
Este deosebit de important ca site-ul să poată:
- Să respecte standardele GDPR;
- Să fie mobil responsive (adaptat la smartphone-uri);
- Să respecte toate cerințele de accesibilitate a conținutului (trebuie să respecte standardul WCAG 2.2);
- Să respecte identitatea grafică (system design) a site-ului, furnizată de Institutul Francez Paris
- Să evidențieze accesul la cursurile și examenele prezentate în oferta Institutului și să integreze platforma de gestionare a cursurilor și examenelor Arc en ciel
- Să aibă un design simplu și intuitiv, cu acces rapid la orașele din rețeaua Institutului, prin intermediul unei hărți a rețelei de institute franceze, alianțe franceze și lectorate franceze;
- O interfață de administrare simplă, ușor de gestionat, care permite mai multor utilizatori nespecialiști să administreze și să editeze conținutul paginilor;
- Să dispună de un carusel derulant cu cele mai importante evenimente ale institutului (prima pagină), precum și de un calendar static cu evenimente detaliate din programul instituțional;
- Arhive bine organizate, ușor de consultat;
- Elemente editabile, ușor de modificat de către administratori (meniu, submeniu, footer, sidebar, carusel, calendar, videotecă, pagini, articole etc.).
Cererea de candidaturi se va încheia la 14 februarie 2025.
- Interviurile cu candidații selectați vor avea loc între 18 și 21 februarie 2025.
- Lucrările la site-ul web (dezvoltarea paginii principale) vor începe la sfârșitul lunii februarie 2025, iar o propunere inițială de design va fi prezentată la 21 de zile de la semnarea contractului.
- Publicarea paginii principale a site-ului într-o versiune de test va fi programată pentru 31 martie 2025, după validarea proiectului, iar publicarea versiunii „lite” (afișarea paginii principale, a paginilor antenelor și a secțiunilor principale ale meniului și ale subsecțiunilor) la 15 zile de la momentul validării etapei de creare și dezvoltare a site-ului.
- Versiunea finală a site-ului trebuie să fie livrată cel târziu până la data de 18 aprilie 2025.