Institutul Francez din România la Timișoara angajează : Secretar(ă) de recepție și responsabil(ă) cu comunicarea transversală (F/B)
Context
Institutul francez din România (IFRo) la Timișoara recrutează un/ o secretar(ă) de recepție și responsabil(ă) cu comunicarea (F/B) începând cu 12 ianuarie 2026, post cu sediul la adresa Bd. C.D. Loga, nr. 46, Timișoara.
Aflat sub tutela Ministerului pentru Europa și Afaceri Externe, Institutul Francez din România (IFRo) face parte din rețeaua culturală a Franței în străinătate. IFRo are misiunea de a promova cooperarea culturală, lingvistică și universitară în colaborare cu actorii instituționali și societatea civilă românească. Acesta este format, în jurul sediului său de la București, din trei antene la Cluj-Napoca, Iași și Timișoara și îndeplinește și atribuțiile Serviciului de Cooperare și Acțiune Culturală al Ambasadei Franței.
IFRo oferă cursuri de franceză online și cu prezență fizică pentru toate vârstele și nivelurile, cursuri de limba română pentru străini și organizează examene și teste de limbă franceză care conduc la obținerea de certificări (DELF, DALF, DFP, TCF, TEF). IFRo Timișoara organizează ateliere și activități dedicate în principal publicului tânăr prin intermediul mediatecii și pune în practică proiecte și acțiuni culturale proprii sau în parteneriat cu actori culturali locali (expoziții, seri literare etc.).
Misiuni principale
Titularul postului va asigura primirea și informarea publicului care intră în instituție, precum și gestionarea solicitărilor telefonice și a celor primite prin e-mail. Sub autoritatea directoarei delegate, în coordonare cu responsabila de comunicare a Institutului din București și în colaborare strânsă cu responsabilii de servicii ai antenei din Timișoara, responsabilul de comunicare va implementa o strategie globală de comunicare pentru antena Timișoara a Institutului Francez din România, în vederea creșterii vizibilității acesteia și atragerii de noi publicuri. El/ea va promova toate activitățile Institutului: cursuri de franceză, evenimente culturale, activități ale mediatecii.
Descrierea postului
Titularul postului va desfășura următoarele misiuni sub autoritatea directoarei delegate și în colaborare transversală cu diferitele servicii ale antenei din Timișoara:
Recepție
- Preluarea apelurilor telefonice și direcționarea lor către persoanele interesate;
- Primirea și informarea publicului asupra ofertelor instituției și, dacă este necesar, redirecționarea către echipa de cursuri și certificări;
- Primirea corespondenței și a coletelor și distribuirea lor către diversele servicii;
- Gestionarea anunțurilor și comunicatelor afișate pe panourile de informare;
- Gestionarea înscrierilor legate de mediatecă și introducerea datelor în Decalog și AEC;
- Gestionarea încasărilor aferente mediatecii (ateliere, abonamente, card Cultura Plus).
Comunicare
- Dezvoltarea unei comunicări active, coerente, originale și atractive pe toate canalele de difuzare ale Institutului;
- Conceperea și redactarea documentelor de comunicare destinate publicului larg, presei și partenerilor: comunicate și dosare de presă, newslettere, materiale vizuale (în colaborare cu un grafician extern sau intern), spoturi radio și TV;
- Actualizarea permanentă a site-ului internet;
- Crearea și monitorizarea campaniilor de publicitate online (Google Ads și Facebook Ads);
- Traduceri și interpretariat, ocazional.
Competențe necesare
- Stăpânire excelentă a limbii române, engleze (nivel B2) și franceze (nivel C1);
- Cunoștințe excelente de utilizare a instrumentelor birocratice și informatice (Office 365, baze de date, Adobe, Photoshop, Illustrator etc.);
- Cunoaștere excelentă a mediului comunicării, în special a funcționării rețelelor sociale;
- Capacitatea de a comunica eficient cu interlocutori și publicuri diverse (artiști, profesori, antreprenori, aleși, jurnaliști, copii, elevi și studenți).
Calități necesare
- Simț al responsabilității;
- Abilități excelente de redactare în franceză, engleză și română;
- Spirit de inițiativă;
- Dinamism;
- Abilități organizatorice;
- Discreție;
- Spirit de echipă și excelente abilități relaționale.
Condiții
- Loc de muncă: Institutul Francez din România la Timișoara, Bd. Constantin Diaconovici Loga nr. 46.
- Tip de contract: Contract pe durată determinată (CDD) de un an, începând cu 12.01.2026, cu perioadă de probă de o lună. Posibilitatea de transformare în contract pe durată nedeterminată (CDI).
- Program: Normă întreagă, 39 ore/săptămână. Posibilitate de lucru în weekend și seara, în funcție de necesități.
- Remunerație: Nivel 6, treapta 1 din grila de salarizare a antenei Timișoara, corespunzând unui salariu brut lunar de 1152,06 euro.
- Beneficii: Tichete de masă, primă de transport, al 13-lea salariu, 30 zile de concediu plătit, asigurare medicală suplimentară.
- Candidații fără cetățenie română trebuie să poată dovedi statutul lor legal pe teritoriul României (prezentarea unui CNP valabil).
Modalități de aplicare
Trimiteți până la 05.12.2025, ora 00:00 o scrisoare de motivație, un CV, un extras de cazier judiciar și o copie a celei mai înalte diplome, în format electronic (doar PDF), la adresa de e-mail recrutement@institutfrancais.ro, precizând în subiect postul vizat.
Candidaturile incomplete sau primite după data limită nu vor fi luate în considerare.
Numai candidații preselectați vor fi invitați la interviu. Aceștia vor trebui să prezinte un extrait din cazierul judiciar și copii ale diplomelor lor.